جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار؛

خدمتگزاری اسلامی در منطقه آزاد چابهار با پیوست فرهنگی دنبال شود

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 0/11/18 | تعداد بازید :1765
مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: باید خدمتگزاری اسلامی در حوزه توسعه منطقه آزاد چابهار را با پیوست فرهنگی دنبال کنیم.

نصرالله ابراهیمی شامگاه دوشنبه در مراسم پایانی نخستین جشنواره استانی عکس و فیلم " مستاگ " ضمن تبریک چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با توکل به خدا و اتکا به مردم، انقلاب را در تاریخ متولد کرد و ان‌شاالله این انقلاب تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به جشنواره استانی عکس و فیلم " مستاگ " افزود: این رویداد، اقدامی ارزشمند که آثار سبقه هنرمندان، شعرا و بزرگان این خطه را به تصویر می‌کشد تا این آثار که جزو اثرهای اصیل فرهنگی است را بشناساند.

ابراهیمی گفت: بنا به فرموده امام راحلمان « فرهنگ، رویکرد معنویت، رفتارها، اخلاق، آداب، باورها و سنت‌ها همگی با شکل دین مبین اسلام است که می‌تواند راه توحید و عبودیت الهی را در خود جای دهد»

وی ادامه داد: به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ هویت هر جامعه‌ای به فرهنگ آن جامعه وابسته است.

به گفته مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار، ما صرفا با گفتمان نمی‌توانیم به فرهنگ رونق بدهیم و باید آنچه که در تعریف فرهنگ به صورت بصری تبیین می‌شود، در عمل پیاده‌سازی کنیم چراکه ظرفیت و قابلیت و بستر نفوذ فرهنگ اسلام را باید ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: زمینه رشد فرهنگ، تعلیم، تربیت، آموزش و علم در کنار دین است که متاسفانه دشمنان نظام اسلامی از ابزارهای تهاجم فرهنگی برای علم‌زدایی و دین‌زدایی استفاده می‌کنند.

ابراهیمی بیان داشت: از اینکه در مستندات عکس و فیلم این جشنواره، نماد وحدت، عزت و ایثار و شهاد و نماد توسعه منطقه و خدمت را مشاهده کردیم بسیار خرسند شدیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار برای پیشرفت فرهنگ تلاش‌هایی کرده است گفت: این تلاش‌ها باید بیشتر بشود و بتوانیم نفوذ فرهنگ اسلام را غالب بکنیم. فقرزدایی و اشتغالزایی و فسادستیزی در زمره این زیرساخت‌ها به شمار می‌روند.

  مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اگر کودکان ما علم و سواد نداشته باشند و تعلیم نبیند و جامعه ما فقیر باشد، با دستورالعمل نمی‌توان فرهنگ را غالب کرد.

وی اضافه کرد: خدمات ارزشمندی در ایام دهه مبارک فجر در حوزه‌های زیرساختی همچون خانه فرهنگ، حوزه مدرسه سازی با مشارکت منطقه آزاد چابهار و خیران مدرسه ساز و مجتمع‌های آموزشی و خوابگاه‌ها رقم خورده است.

"طاهره شهرکی" معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار نقش خود را با تکیه بر ظرفیت‌های منطقه‌ای، اسناد بالادستی و ماموریت‌ها در همه عرصه‌ها با تاکید بر رفاه جامعه محلی دنبال کرده است.

وی گفت: فرهنگ و هنر و میراث تاریخی که می‌تواند به توسعه پایدار کمک کند برای ما حائز اهمیت است.

شهرکی تصریح کرد: رشد اقتصادی زمانی موثر خواهد بود که با فرهنگ پیوند خورده باشد.

"مستاگ" در زبان بلوچی به معنای نویددهنده خبر خوش است.

در سامانه دبیرخانه نخستین جشنواره استانی عکس و فیلم " مستاگ " ۸۴۶ اثر ثبت شده که از این تعداد ۷۹۳ عکس، ۱۷ مستند کوتاه و ۳۷ مستند داستانی بوده است.

برگزیدگان، لوح سپاس و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

منبع : ایرنا

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل